Příklady
- Najděte ve svém okolí, na internetu nebo v rámci obalového designu příklady, kde barevné schéma a typografie hrají klíčovou roli v přitahování pozornosti a komunikaci poselství. Se svým komentářem pošlete mailem lektorovi.
- Vytvořte design pro minimalistickou značku, která používá pouze jednu barvu a konkrétní typ písma nebo Navrhněte grafiku pro festival zaměřený na mládež, kde dominantní barvy budou růžová a černá. Výsledek pošlete mailem lektorovi.
- Vysvětlete, jak různé typy písem mohou ovlivnit, jak vnímáme určité zprávy (například rozdíl mezi klasickým serifovým písmem pro seriózní sdělení a moderním sans-serifovým písmem pro svěží, mladistvé zprávy). Výsledek pošlete mailem lektorovi.
- Vyberte jednu barvu, která by měla dominovat na návrhu pro váš libovolný fiktivní produkt a zdůvodněte její výběr na základě psychologického účinku barev. Výsledek pošlete mailem lektorovi.
- Vytvořte dva návrhy pro stejné sdělení s různými fonty (sdělení si zvolte sami nebo se nechte inspirovat ze svého okolí, internetu apod.) – zvolte fonty, které by odpovídaly dvěma různým cílovým skupinám (např. pro mladé lidi vs pro profesionály).Výsledek pošlete mailem lektorovi.
- Vytvořte vlastní grafiku pro fiktivní značku. Použijte alespoň dvě různé barvy a tři různé fonty. Vysvětlete, jak váš výběr barev a fontů odpovídá cílové skupině. Výsledek pošlete mailem lektorovi.